Friday, October 10, 2014

cerita semalam (berjimba)

setelah penat menjadi MBSA di Uitm Di Hati ku, kami berjalan@ sambil makan angin..sedap btol ade org blanje..kfc pulak..dah la org blanje..lagi bertambah tambah la sedap nye 2..haha..jgn jelez..so lepas niy elok kalau buat program berwayang wayangan beramai ramai..kompem menarik kau memang tembam..hahha..sebelum menonton, kami berselfie dlu..masing2 dgn gaya masing2..credit to camerawoman ainan..hahha..thankz 4 da pics..




Monday, July 7, 2014

Ikhlaz dr A83 (kami syg pok jo)

seperkembalian nye pok jo ke kampung halaman membuat kn rumah kami sunyi..tiada sebarang tanda2 keceriaan lg..hanye kedengaran suara nyanyian dato nije (papinka) yg amat memilu kn hati..angin sepoi2 bahasa german tgc 401 membuat kn lagi suasana semakin hening..langit yg kini semakin kelam menanda kn hujan akan turun xlame lg.. hal yg sedemikian membukti kn bahawa pemergian pok jo amat memilu kn..hanya toto pok jo menjadi rebutan ramai..tiada kenangan seindah sepertiduran di atas toto pok jo..seperti kata pepatah..gajah mati meninggal kn gading..harimau mati meninggal kn belang..pok jo meninggal kn toto serta bau bau bacin nye..amat melena kn..kajian ini dapat di bukti kn dgn experiment yg telah di jalan kn oleh emir sendiri di mana emir telah tidur selena lena nye di atas toto tersebut..kesimpulan yg dapat di buat, tidur lah di atas toto pok jo untuk mendapat kelenaan yg berpanjangan..toto pok jo juga mnyedia kn byk pakej2 menarik..antara nye..dota..pes..dan yg paling best berbuka puasa di atas toto..kami semua ingin mngucap kn terima kasih pok jo..jgn risau jo..walaupun ko kalah pes..ko kalah dota..ko noob..kami tetap bersama,support ko dr blakang..
nama saya pok jo

tension kalah ke bang?(muke noob)

aku support ko dr blakang

tidur yg lena bersama mimpi indah (antara pakej yg ada)

kami sentiasa bersama pok jo
terima kasih jo..

nije dan emir artis A83 (papinka)


Tuesday, January 21, 2014

bunnn..toink toink..

Assalamualaikum pembuka kata,
sopan dan lembut aku berbicara,
jgn malu sila lah baca,
buat penghibur hati yg lara.

haaa,pantun aku niy..copyright protected..tp hari niy bukan nk cter pasal pantun..aku sendiri xtawu nk cter pasal ape..al maklum la final dah abis..cuti panjang sedepa..xtawu nk buat ape..duduk umah besar kn perut..jaga binatang peliharaan..ari2 kene bagi makan..tp diorg xgemuk jugak..aku gak yg makin ari makin buntal..rezeki Allah nk bg kn..xkn la nk tolak..ape ade aku tibai..asal lapa aku makan..hahha..bulan januari niy ckup la setahun lebih aku bela si ciko niy..comel seyh..dulu die slalu kencing atas aku time kecik2..skg da besar tdo je keje..main pun xnk..lg 1, yg pnting die dah pndai p jamban sendiri kalau nk kencing or berak..hye cikoo..zaly di sini..no noty2 yeah..jgn lari umah k..duduk diam2 dalam sgkar..hehe..

selipar..

haaa..den tgah bosan niy haaa..xtawu nk buek apo..ari niy nk cter ckit la kan..pasal selipar..td den pogang tepon den tgok gmbar lamo2..tongah2 den belek2 tu den nmpak la gamba selipa den time diploma dlu..perghh..rindu nye..sehingga skg niy den raso kelembutan eh..kesyahduan..kenyamanan..even though da koyak2 den pkai..tp den xnk buang..bukan kedekut nk bli baru..masalah nye selipa den 2 sodap sgt pkai eh..dlu time den pkai selipaa niy den smpai rase nk tdo je stiap maso..mmg la bahayo tp dah sodap nk buek cmno kn..bila den raso selipaa den niy dah nazak..den bubuh dio kat icu..niy la ngoman eh..so kalu sapo2 nk bli selipaa bli la selipaa mcm den niy haa..kepuasan di jamin..wang di kembali kan..masuk tandas 2 elok2 ckit..licin nnt xpasal2 mampuih terhantuk kek jamban..xke hino mati terhantuk dek jamban..hmm..
niy la ngoman selipaa den..den syg sgt kek dio niy haa..byk jaso dio kek den..
u re da best babeyyhh..

Wednesday, October 16, 2013

my lovely baby honey dew..

ahaha..aku seronok glew bila mendapat tawu bahawasa nye ayam kesayangan aku dah mngeluar kn telur sebanyak 13 bijik..kuek kuek..tp ayam niy bodoh ckit la..da bertelur tp xreti nk mngeram..cmne nk menetas..waduh2..xkn la aku kne ngeram kn..hmm..silap2 aku sembelih je nnt kang..ari 2 aku dah sembelih sekor..hmm..geram punye pasal..ayam jd mgse..tp cun gak la..isi xde lemak..al maklum la ayam peliharaan sendiri..makanan di jaga..no bius2 di suntik..clean n clear..tp syg plak nk sembelih..ayam niy cntik bulu eh..lg cntik dr ayam serama..perghh..berkilat..yg jantan 2 mcm king of chicken..die la paling besar konon nye..pantang nmpk org kcaw betina die nk patuk je..ingat lawa sgt ke betina die 2..haha..tp mmg cntik la bulu die..hak3..


Saturday, October 12, 2013

duka dalam sepi..

masih terdengar sayup2 keriangan di kala dulu..gelak ketawa..senda mesra...tawa..sorak..jerit pekikan lolongan..ibarat tiada batasan yg membatasi..antara kte hanya la udara..memberi tenaga..dr kecik smpai ke tua..itu lah yg di hirup oleh insan bernama manusia..setiap hari di coret di dalam cakera pdat yg di reka khas oleh Pencipta yg Agung..akal..otak..juga memori..sukar untuk di padam..coretan yg memberi kesan sehingga mampu menumbang kn sebatang pokok balak yg umur nye sudah ratusan tahun..akar mencengkam sehingga ke pertengahan bumi..yg tidak dapat dihancur kn oleh mental..Subahanallah..begitu hebat ciptaan Allah..di cantum kn dgn hati..di pengaruhi dgn akal..menjadi 1 perasaan..sesuatu yg sgt cepat utk bertindak..hati bergabung dgn perasaan..itu lah syurga duniawi..smakin lama pendam segala luka lara di hati..semakin lama menanti sinaran bahagia..bila kah akan terhapus derita ini???!!!masih mengigit hati...

walaupun musim berganti..masih terlintas di ingatan ku..semakin hari perasaan rindu semakin mnyala..di mana2, asyik terbayang wajah..di hati ingin bertemu..di sebalik senyuman ada cerita duka,,di balik sinar basah di mata ku..cinta ku terluka..aku masih terus begini..xhenti mngingati mu..mngapa kah perpisahan terjadi dalam cinta ku ketika ku memerlukan kasih mu..bagaikn dedaun layu yg gugur kekeringan dahaga mengharap kn rindu mu..senyum tangis senda mu sentiasa di hati ku..namun kini kau tiada bersama..ya Allah beri kn ku sinaran agar dapat ku tempuh perjalanan hidup ku..berderai air mata pilu ku..

Tuesday, May 14, 2013

wow...lg perangai dak2 IT..

sekian lame beta mendiam kan diri..dalam diam, ade org yg berkomplot ingin menghapus kn beta..BETA BUKAN TUAN HAMBA..beta sendiri xpasti kenapa name beta sedemikian rupa..huduh..jauh..sungguh jauh jarak perbezaan nye dgn beta yg kacak,gaya,mutu keunggulan..sekarang,kini,di saat ini..baru beta sedar akan busuk nye ati dzaidy..die selalu membunuh beta mengguna kn senapang tepat nye itu..crosshair di setting..sensetivity juga di laras kn agar mudah utk menembak tepat kepala beta..pooommm.aduh..sempat juga beta mngeluh..peluru sniper nye tepat di idung beta..kedengaran bunyi dengungan yg kuat di telinga beta..patut la..hanye pc beta sahaja yg mampu mngeluar kn sound semasa bertempur..selepas mati..beta idup kembali dan beta bunuh dzaidy semula..selepas itu die idup kembali dan bunuh beta lg sekali...immediately after that, beta bunuh die balik..after all,beta menang besar..alhamdulillah..umur beta masih panjang..tidak ketinggalan..kerajaan di bawah pimpinan najib turut membantu beta dalam menghapus kn dzaidy..serta sekutu nye gwiyomi dan din..dengan muke bengis najib mengumpil bom tgn dan membaling ke arah din..boooommm..terhumban mencium lantai iceworld yg sememang nye sejuk..di satu sudut yg berlainan, john cena yg dulu nye wrestler juga tidak ketinggalan..kemaluan nye di cincang2 oleh pisau beta..sambil menari, beta gelak juga skali ngn batuk..suasana hening seketika..alamak,cik din dah smpai pulak...
sume focus main counter strike ramai2..

dan inilah saat2 akhir cik din..wan selalu merindui cik din..owh cik din...di mana kah dikau?


Monday, May 6, 2013

keriangan kami di kelas IT berbanding FIBER..

beta sekali lg mngucap kn ribuan terima kasih kpd semua rakyat jelata yg sudi membaca entry beta kali ini..berdasar kn keputusan pilihan raya yg baru kua smalam,beta ingin mngumum kn bahawasa nye beta adalah beta..tidak tergugat sedikit pun kedudukan beta di atas tahkta beta niy..walaupun NAJIB bz menegak kn parti barisan nasional di SABAH,tetapi beliau tidak pernah lewat ke kelas..berbekal kn muka nye yg kacak,sekali pun tidak pernah ponteng kelas..lihat la bagaimana beliau berkempen di SABAHAN..penuh dgn kejujuran..menang besar beliau..


seperti yg kalian fahami, proses utk rakyat jelata mendaftar utk mngundi sudah lama di buka oleh beta sendiri..Kini,pada zaman moden berteknologi cnggih, rakyat mampu mendaftar secara on9 yea..seperti gambar di bawah..mudah,pantas dan serabot..kecian die..tension betol muke die beta tgok..


pada ari mngundi..rakyat tidak perlu risau..beta sudah sedia kn ramai polis bantuan utk membantu bg melancar kn proses pengundian..tp masalah nye polis2 niy sume cbuk bergambar je lebih..patot la jalan jem..kereta beta sendiri tersangkut angkara polis yg bertugas seperti kat bawah niy..dah la xpkai uniform..mnyirap pulak beta..


sebelum pergi mngundi,beta nasihat kn rakyat jelata utk menyemak dlu tempat mngundi masing2..saluran dan lain2..potong kuku siap2..maklum la dkwat kekal kalau masuk kat celah kuku,geli plak beta lihat..beta sendiri lihat kuku beta, beta nk muntah..semakan boleh di buat di secara on9 di web aliahsupaiman.blogspot.com..



pada ari mmgundi nnt..pergi je la kat kaunter urusetia SPR 2..tunjuk IC yea..depa niy akan tolong sekalian rakyat..depa niy keje nye duduk je..so,natijah nye beta tidak hairan la dgn keaadaan fizikal depa yg sebegitu ataupun sedemikian rupa..



owh,hampir terlupa pula..beta ingin berpesan kepada semua supaya tidak membawa kanak-kanak terutama kanak-kanak yg terencat akal..kerana hal ini mampu memcacat kn pengundian anda..kalau anda tidak pasti anak anda terencat ataupun tidak contoh gmbar seperti di bwah..
CONTOH JE..JGN MARAH K..


haaa,jap2..ade satu lg..org gile,org kurg siuman pun dilarang sama sekali utk mengundi..setakat pengetahuan beta, pihak polis yg dua org kat atas td 2 melapor kn kat beta ada seorg org gila merayau rayau di sekitar UKM..pasti kn anda berhati hati yea..sesiapa yg terjumpa, sila la lapor kn kepada beta sendiri ataupun di balai polis berhampiran..


so kesimpulan nye..selamat la mengundi..tp masalah nye...cik din...amboi cik din..bukan main lagi..kaki siap letak atas kerusi lg 2..niy nk mengajar ke nk tunjuk taikotai?hahaha...cik din..ooo cik din..sibuk kire undi ke kire brg2 computer?cukup x?hahahahahahahahahahaha....






p/s : cerita ini adalah rekaan semata mata..sebarang persamaan nama atau pun paras rupa mmg ade kene mngene ngn yg idup sahaja n xde kene mngene ngn yg mati InsyaAllah..mampus aku kene pukul pas niyh...