Saturday, August 14, 2010

.............................................................

kalaw ari niy aku mati,esok mgkin bleyh jumpe lg..kalaw ari niy ari terakhir aku idup kat dunia niy,esok mgkin aku dapat hirup udara segar lg..aku sedar aku m'sia biase yg xde ape2..m'harap kn pagar yg xbleyh harap smpi bile2..2 la kesudahan bg seorg insan hine..dah lumrah m'sia utk rase n nikmati kemewahan..utk rase mencintai n d cintai..knp byk sgt dugaan yg dtg dalam idup aku..skg niyh baru aku faham m'sia sndiri xfaham m'sia..apetah lg haiwan2 n alam semula jadi..susah nk gambar kn keadaan m'sia yg sbenar nye..teruk n teramat teruk..kite xkn rase susah slagi kite xalami keadaan 2 sndiri..kite xkn rase gembire slagi gembira 2 xhadir dlm diri kite sndiri..kite xkn rase cinta abadi slagi cinta 2 xujud dalam diri kite..kalaw la aku dah ade byk pahala,aku rela pilih mati..sbb idup niy mcm xde ape2 yg menarik pun..mgkin dulu aku rase,tp xlg skg..sume nye ilang n pudar..seperti kne flashbang..xnmpk ape2..sume ilang dalam sekelip mate..d tambah lg dgn sg grenade yg berkepul kepul menyamar kn lg keadaan utk berjalan..utk menghadapi ujian yg makin ari makin killer..m'bunuh jiwe2 yg xbersalah..m'bunuh jiwe2 yg sdg m'besar..jiwe2 yg suci..aku byk uat org susah..aku byk uat salah..aku byk uat dosa..lg lame aku idup,lg b'+ la bnde2 2..lg pun aku xsggup tggung kepedihan,kesakitan,kesedihan,kekecewaan yg terlalu byk..mgkin d sbb kn diri aku sndiri yg bodoh..mnganggap dan mngagung kn perkara bangang seperti cinta..mmg aku bodoh..cube m'cari cinta yg xtawu ade kat simpang mne..mgkin kat simpang 4,dan lain2 lg..aku bute,aku tuli..aku slalu m'pertahan kn cinta bodoh yg bleyh d anggap sia2..cinta adalah kegembiraan..Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa m'beri, cinta m'bawa p'deritaan, tetapi  xpenah b'dendam, xpernah m'balas dendam. Di mane ade cinta di c2 ade kehidupan, n kebencian m'bawa pd kemusnahan.Allah  bg kite 2 kaki utk b'jalan, 2 tangan utk memegang, 2 telinga utk m'dengar n 2 mate utk melihat. Tp knp Allah hanya m'anugerahkan sekeping hati pada kite?Sbb DIA dah bg sekeping lagi hati pd seseorang untuk kite m'cari nya...Itulah namanya Cinta...

cinta dtg pd org yg msih m'punyai hrapan walaupun diorg dah dikecewa kn mcm aku..pd diorg yg msih pcaye,walaupun diorg 2 dah dikhianati..pd mereka yg msih ingin m'cintai, walaupun diorg dah disakiti sebelum2 niy n pd mereka yg m'punyai keberanian n keyakinan utk m'bangunkan kembali kepercayaan..Jgn smpan kate2 n perasaan cinta pd org yg t'syg..semai kn selagi ade mase n jangka hayat..

tp aku rase la,baek lg mati..
=/
=/
=/

No comments:

Post a Comment