Saturday, October 30, 2010

rindu..

rindu rindu rindu..itu lah perkataan yg slalu melayang layang dalam otak aku..kdg2 aku lafaz kn nye pada diri aku sendiri..dye sendiri pun faham bnde niyh..tp ape kn daya..kite xkn dapat hapus kn rase rindu 2..bia la waktu yg tentu kn..tetibe teringat waktu kite dlm proses berkenal kenalan..agak lua biase jwpn 2..tp bg aku,itu adalah satu cabaran..memiliki mu adalah sesuatu yg aku harap kn..angan2 yg aku bina amat lah tggi utk m'jd kn diri mu ratu sanubari ku..setelah bertahun lame kite b'same,makin lame makin susah utk aku dapat kn rase kbhgiaan..stinggi gunung skali pun harapan ku pasang tetapi aku sedar sape la diri aku niy..aku sedar aku bukan yg t'baik yg ade dalam dunia niyh..walaupun aku xde stiap mase d cc mu utk m'jge kamu,tp aku tetap syg n cinta pada mu..kerana skali aku cinta,aku tetap cinta..bukan skali kite b'tekak,bukan skali kamu d maki,bukan skali aku d sakiti....kdg2 kite susah nk trima teguran..kdg2 kite susah nk trima kesalahan..kdg2 kite t'leka dgn kehidupan..mgkin rindu bleyh d ubati..tp ati?batin?smakin ari smakin layu n akhir nye mati..dulu kite b'ikrar..dulu kite b'janji..tempuh semua dugaan b'sama..walaupun aku cube utk pimpin tgan mu tp diri mu xkuat..hanye aku yg meniti titian berduri seorg diri..ke mana kah janji2 mu itu?mane kasih syg mu?mana kerinduan yg kau kata kn 2?ketawa xb'makne kite sdg b'senang senangan..kdg2 ia merupa kn 1 pelarian dr memikir kn t'lalu byk msalah..kdg2 kite t'pakse mnyintai seseorg dr kejauhan..cinta sejati harus d kedua dua belah pihak n mgkin sbb 2,ianye sukar d cari..cinta pertama adalah slalu yg t'manis,tetapi luka pertama adalah slalu yg tersaket..diam kadangkala adalah jawapan yg terbaek..kepahitan akibat mngetahui perkara sebenar adalah lebih baek drpd bhgie akibat dr p'bohongan..mgkin care aku m'beri ingatan byk meluka kn ati mu..maaf kn aku..beri kn la sedikit ruang utk ku d hati mu biar pun sukar n sempit utk mu mngingati diri ku..sesungguh nye aku akan mngingati diri mu selama lama nye..

hidup la sesuka ati mu..sesungguh nye kamu pasti mati..cintai la sesiapa yg kamu senangi..sesungguh nye kamu pasti akan terpisah dr nye..laku kn ape saje yg kamu kehendaki..sesungguh nye kamu pasti akan terima balasan nye..

renung kn lah kata2 ini

No comments:

Post a Comment