Friday, October 29, 2010

tiada menjanjikan bahagia

aku mnyanyi..aku mnggelamun..itu je yg aku tawu nk uat..agar terluang resah yg membeku..skg,hnya impian yg nyata...xnmpak lgsg ianya menjanji kn bhgia..segumpal harapan n cita2 pun hanya la sia2..
tp ati aku tetap soh aku terus meniti harapan..berarak awan kelabu d piggir penantian ku..namun derita jua yg menjelma..rindu yg jahat mnggigit jiwe aku..kini,sepi berteman kn air mata..luka yg ada kau biar kn saja,sdg kn aku saket m'derita..

Tangisan sanubari telah t'henti..Kala suram suria memancar sinarnya..Pertemuan seindah bayangan firdausi me'jadi zikir kasih yg suci..dua jiwa m'jadi satu..T'kenang detik b'temunya kau dan aku..Santun b'hikmah mngingat kn diri..Mngenggam janji cinta ini..B'temu kasih tanpa jasad..Bicara tnpa suara..Hanya tulisan bahasa indah..Mengeratkan antara kita hinggalah ke akhirnya..Kau ku sanjung kerna pengorbanan..Bagai puteri di kayangan..ketiika aku lesu hadapi hidup kau hembuskan nafas semangat..kau lah penawar hati ku

pngorbanan aku bukan utk ungkitan lg..bia la diri d baluti seribu kekesalan..nmun ati aku tetap mngingati mu..ungkapan kata cinta m'bawa seribu kenangan..sampai bila pun diri mu tetap m'jd pujaan aku..bia la ati di guris,d hiris,d cincang sampai ilang,tp ati utk permaisuri ati xkn ilang..hanye mati yg mampu ilang kn aku dr diri mu..tp mgkin 2 hanye d dunia..d akhirat,mgkin kte dapat jumpe lg..kenangan silam kau dan aku amat lah aku hargai n aku sentiase mahu kn nye..aku sering kali t'kenang kenangan2 indah..tp 2 xb'maksud aku rindu..aku sering kali memikir kn ttg kekasih ati ku..tp 2 xb'maksud aku cinta pd mu..walaupun aku kejam,xb'makne aku benci..walaupun aku garang,xb'makne aku bangang..pd aku,ambik yg positif lg baik dr pk n ambik yg negetif..bagai menatang minyak yg penuh kata org dulu2..kau aku jge rapi..cikit calar pun xkn aku bia kn t'kne pd tubuh mu..stelah diri mu matang,kini,aku bia kn kau m'jalani idup mu sendiri..walaupun kdg2 aku terasa ingin melindungi mu..mgkin,mase n takdir dah t'2 kn yg aku kne bg ruang2 kehidupan pd diri mu,cyg..aku faham,aku mngerti,stiap org ade idup nye sendiri..smpai bile kite nk arap kn org jge kite?smpai bile kite nk arap kn org tolong kite?aku faham dalam kehidupan,byk bende n perkara yg xmenentu n xd duga bleyh b'laku..aku harap,diri mu faham ape yg aku kata kn niyh..pengalaman mmg pntg dlm kehidupan kite..tanpa pengalaman,kite mungkin xtawu ape2..aku rase,mmg dah tiba mase utk aku bia kn kau blaja erti kehidupan yg sbenar..aku tawu,byk lg bende yg lg m'cabar kat lua 2..mgkin klaw org yg mcm diri kamu,slalu duduk bwah ketiak mak,ayah or mgkin aku,kurg pengalaman ttg kehidupan lua..aku tawu kamu amat2 jarang utk b'gaul dgn org lua..mgkin 1 ari nnt kamu akan faham ape yg aku kata kn..mmg terasa berat ati utk jauh kn jurang kite,tp aku rase niy mase yg sesuai..mgkin aku akan sentiase dgn diri mu n jge kamu..tiada kata2 lg utk d sampai kn..sbarang persoalan or luahan ati harap d kongsi..ingat la yg aku sentiasa d hati mu cyg kuh..kau la segala gala nya pada ku..sesungguh nya aku sgt2 mnyayangi diri mu..msg or cll saye bile awak ade mslah..

-zaly muh-

No comments:

Post a Comment