Tuesday, May 4, 2010

xtentu arah..



lagi lame kite idup kat dunia niyh makin byk la bnde baru yg kite blaja..
ilmu Allah 2 sungguh luas..
m'sia sendiri xmampu nk m'guasai sume ilmu2 Allah 2..
subbahanallah..
smalam aku t'pk sesuatu..
knp m'sia makin hari makin dahsyat..
huh,sekarang niyh sume nye makin teruk..
nk2 yg berkaitan dgn keakhiratan..
m'sia skg niy sume lebeyh kn keduniaan..

skali skale,ape la salah nye kite renung2 jap keakhiratan..
kalaw b'kerja skali pun,ape la salah nye tunai kn tanggungjawab kpd Allah..
bende paling senang,solat..
ni solat pun byk yg tinggal,apetah lg amalan yg laen..
ingat la wahai m'sia,solat 2 tiang agama..
xsolat maka runtuh la agama kita..

musim b'ganti,m'sia makin xtentu arah..
termasuk la diri saya sendiri..
cube kite tanye,knp?knp?dan knp?
renung kn lah..
kaca yg bersadur keemasan yg terus m'sia cari..
t'tutup pintu ati,minda xb'fungsi..
d ketika e2 xtawu menilai..
mane yg tulin dan mane yg palsu..

di akhir2 niy ketika aku dalam kesepian..
terase kejahilan e2 bg ku..
1 kerugian....
=((

andai nya d c2 ade ruang..
bleyh kah kire nye aku menumpang..
andai ade sise kemaafan..
maaf kn diri ku niy..
beri kn aku kesempatan utk m'ngingati Mu..

=//

No comments:

Post a Comment