Saturday, February 26, 2011

masih kah aku d perlu kan setelah d buang?

hilang nya cinta mu..menusuk ati ku...
~~~
pergi nya diri mu,merobek jantung ku..
~~~

aku sgt mnyesal dgn ape yg telah b'laku..namun aku xde daya nk putar kn mase..aku ibarat ayam jantan yg xde kokok nye..xt'lihat oleh mata kasar kesakitan yg d rasai nya..rase sungguh n sgt hina..mgkin stiap ari bulu nya yg b'kilau2an 2 jatuh sehelai demi sehelai...dan akhir nye rebah m'cium tanah..perlu kah ayam seperti ku idup lebeyh lama?

aku akui aku yg salah sbb t'lalu syg dye..knp?ntah la..Allah Maha Mengetahui nya..stelah aku temui diri mu,aku mnyayangi mu..aku xpenah abai kn tggungjawab aku sbgai seorg lelaki..m'jaga,m'didik dan sbgai nya..tp malang nya,aku xd hargai..its ok 4 me..mgkin aku d takdir kn utk dye hnye utk m'beri pengajaran..

aku salah?masih tidak jelas kesalahan aku..aku cari masalah?juga masih tidak jelas..nk soh dye terang kn pun xde gune lg..mmg aku ego,tp aku ade akal fikiran..

perlu ke aku diam je bile kesalahan d lakukan?perlu ke aku diam bila dah tego tp xikut?perlu ke???agak buang masa jugak ckp dgn org yg keras kple..perlu ke aku diam je bile org 2 lawan ckp aku???
aku masih xfaham..

tension,tension,tension..2 je yg sesetengah org 2 tawu..sesetengah perkara yg d lakukan,mesti ade sbb musabab..pk n renung kn la..xde bnde yg jd tanpa sbb yg munasabah..t'pulang pd diri stiap individu je la..sama ada nk pk,nk kaji or whatever..

saba..hmm..sesetengah org pulak,diorg pk diorg dah byk b'sabar..tp diorg xtawu ade org lg lebeyh saba dr diorg..nk2 seorg guru..so,korg hargai la jasa guru2 korg 2..xksah la dr segi ape skali pun..

kalaw ikut ckp,keje jd sng ke x?rase nye btol koyt..xde org nk marah2 or sbagai nye..ce kalau kite xikut ckp mak n bapak kite,mesti diorg marah kn...hmm...xpe la..kn aku dah ckp,sape la aku nk soh org dgar ckp aku..aku niyh ibarat dua biji telor yg amat bodoh..aku niyh insan hina..lg pun aku bukan suami korg..aku bukan mak n bapak korg..ape la hak yg aku ade utk berkata kata..

aku niyh ibarat sebatang pokok yg xde mak n bapak...juga xde anak pinak...hanya yg dtg burung2 yg riang berkicauan menemani aku...tp tatkala malam m'jelma,aku kesunyian..basah apabila hujan n kering bile panas terik..kdg2 tolong merendang kn diri utk m'sia yg xkenang budi..

mgkin aku juga ibarat sehelai pampers..d guna kn utk kebaikan m'sia..setelah d guna kn,d buang tnpa belas kasihan..sape la diri ku utk d smpan..

tetibe nk nanges..
aku lemah sgt2..aku xde daya nk idup lg..

No comments:

Post a Comment