Friday, September 23, 2011

final exam..

skg niy jam menunjuk kan tepat pkul 4:18 pagi..mood utk study masih tidak kelihatan mewarnai hati aku niyh lg..dari pkul 12 td dok baring,cube utk menenang kn hati, beristeri rehat, tetapi gagal..aku cube dan terus mencube, eh2, gagal jugak..akhir nye aku tension dgn diri aku sendiri..asal org laen nk tdo senang je???!!!time aku nk tdo bukan maen susah lg...setelah kajian mengguna kn acquired n revealed knowledge, di gabung kn lg dgn kaedah emperikal serta mengguna kn rasionalisme, satu objektif telah di capai dan telah di analisis...hasil daripada gabungan ilmu sains, aku mendapati aku susah nk tdo sbb terlalu memikir kn final exam..2 je sbb nye sbena eh..hahaha...maklum la, skg niy kn musim exam..nk2 dak uitm seluruh malaysia..4/10 niyh pun rase nye ade exam pntg utk dak2 skola..PMR..tetibe terkenang balik zaman aku PMR dulu..punye la malas nk blaja..mane xnye..sampai 9 subjek..stiap subjek 2 pulak ade 3 buku teks..besar n tebal gedabak..buku teks form 1 smpai la form 3..nk2 blaja pasal sejarah n geografi...JEMMMM...bersabar la wahai adik2 ku...hahaha...uat mase skg niy,2 paper aku dah lepas..tinggal lg 3 paper je..3 paper pun sume nye killer subjek..payah ooo...ish,xnk la merungut...yg penting doa,usaha,iktihar n tawakal..hmm..bukan ape, aku ade byk sgt target dalam idup niyh..nk pk pasal family yg sedia ada, family yg bakal diadakn, dan laen2 lagi..chaiyok2..go go go..aku tawu aku bleyh!!!xde org dah nk bg semangat kat aku..so, aku terpakse bg semangat kat diri aku sendiri je la..hehe...aduh, sudah tertulis lebeyh pulak..merapu ape ntah pagi2 bute niyh..jgn marah yea..nmpk nye ape yg aku impi kn dah sampai..ngantuk dah mai dah..mata pn dah xlarat nk celik..xsempat la nk subuh nmpak nye (perghh, busuk syial niat ati aku niyh)..aku akan cube sedaya upaya aku la..dun wurry..dats my responsibility as a khalifah yg berjaya di muka bumi Allah...selamat pagi semua...

No comments:

Post a Comment